Zoeken in deze blog

10.5.03

Weekje commissie

Carli had plotseling een dringende privé aangelegenheid dus ik had opeens een tweede commissie vergadering erbij.
het vakgebied van commissie OCSW was vroeger een van mijn taken. Dus niet al te moeilijk. Maar toch al je niet de juiste papieren bij je hebt. Dat praat wat lastig.
Over de programmabegroting heb ik mijn zegje gedaan in algemene zin. Meer was er ook niet van te zeggen.
Daarnaast nog een paar aantekening van Carli doorgegeven en dus waren we bij deze commissie redelijk vroeg gereed.

Anders was het op donderdagavond met de commissie Algemeen Bestuur Veiligheid en Middelen.
Alles duurde gewoon lang. De drie onderdeeltjes van de programmabegroting duurden meer dan uur.
En daarna een felle discussie met PvdA over wijkgericht werken. Wat niet via de voordeur gelukt is probeert men maar via de achterdeur van burgerparticipatie. Helaas hebben ze daar de verkeerde bij mij voor zich. Ik had met Birol, onze vertegenwoordiger in de club, alles goed doorgesproken en ik had ook bij anderen gepolst. Dus ik wist precies hoe het gegaan is. Maar ik was niet de enige met kritiek. Het CDA vond het ook veel te ver gaan en GroenLinks wilde de mensen dit niet aan doen. De PvdA bond niet in maar Maarten ter Linden zag wel in dat er iets goed mis gegaan was. Dus de club is terug om te overleggen of de teksten iets omgebouwd kunnen worden.

Met nog een paar onderwerpjes werd het al gauw 11.00u. Een aantal vragen heb ik maar ingeslikt, maar dat ga ik nog wel schriftelijk recht trekken.
Daarna nog het Presidium. Dat ging gemoedelijk als vanouds, maar ook daar had ik een afwijkend standpunt over de deelname aan de commissie bezwaarschriften. Eerst maar de positie van het raadslid zeker stellen en dus uitstellen. De meerderheid in vertegenwoordigende raadsleden vond anders. Het zij zo dit is geen halszaak.

Geen opmerkingen: